Оцінка вартості бізнесу

Одним з важливих індикаторів ефективності функціонування бізнесу в сучасних економічних умовах є його вартість. У час масових злиттів і поглинань підприємств, розвитку стартапів вартість бізнесу стала невід’ємним показником в інформаційному супроводі прийняття не лише інвестиційних, але й операційних управлінських рішень. Домінування вартісно-орієнтованої концепції менеджменту обумовлює необхідність врахування чинників вартості бізнесу на всіх етапах його розвитку, усіх рівнях та процесах управління.

Складність об’єктивного визначення вартості бізнесу пов’язана з тим, що визначальний вплив на її величину відіграють нематеріальні чинники, які в системі бухгалтерського обліку та фінансової звітності не мають повноцінного представлення. Таким чином, вартість бізнесу за показниками балансу виявляється, як правило, заниженою. що обумовлює необхідність її визначення за непрямими показниками чи іншими вартісними критеріями.

Об’єктивна оцінка вартості Вашого бізнесу вимагає одночасного застосування декількох альтернативних підходів та передбачає виконання низки аналітичних процедур:

  • підбір об’єктів-аналогів – подібних за профілем діяльності підприємств для проведення порівняльної оцінки за непрямими методиками;
  • визначення справедливої вартості балансових активів і зобов’язань підприємства;
  • здійснення реалістичного прогнозу майбутньої діяльності, її результатів та основних фінансових показників;
  • складання проформ фінансової звітності;
  • оцінку майбутніх грошових потоків;
  • визначення ставки диску та проведення дисконтування грошових потоків;
  • виявлення непрофільних активів тавідповідне коригування вартості бізнесу тощо.