В умовах розвитку екологічно-соціально-орієнтованої ринкової економіки соціальна відповідальність бізнесу є одночасно і чинником його ефективності, і елементом результатів діяльності. Публічність розроблення, моніторингу і звітування щодо дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності є невід’ємним фактором прозорості бізнесу та управління ним.
Тенденції свідчать, що проектування і контроль дотримання принципів соціальної відповідальності необхідно здійснювати у контексті тримірної системи оцінки ефективності бізнесу, що одночасно охоплює економічні, соціальні й екологічні показники.
На сьогодні існує декілька глобальних ініціатив, спрямованих на сприяння розвитку соціальної й екологічної відповідальності бізнесу, найпоширенішими серед яких є:
- Глобальний договір ООН;
- Глобальна ініціатива зі звітності (GRI – Global Reporting Initiative).